Keresem
Gyerekprogram helyszínek

Bálna program

Látjátok? Teli vagyunk ötletekkel, meglepetésekkel... Vajon még bálna programot is kínálunk nektek? Kattintsatok ide és meglátjátok!

PROGRAMOK

A fenti linkre kattintva megtalálod az összes adatbázisunkban szereplő programot. Válogass kedvedre!

Nógrádi vártúra vitéz leányoknak és legényeknek

Az őszi szünet tökéletes időpont lehet erre a kétnapos túrára, amire akár a kisebb tesókat is nyugodt szívvel magatokkal vihetitek (a legkisebbeket mindenképpen hordozóban a sok lépcső és egyenetlen terep miatt). A kirándulást két külön napon is megejthetitek vagy egynaposra rövidíthetitek, ha túl sűrűnek találjátok a programot.

Első nap

A túra kiindulópontja a Salgói vár. Ide a legkönnyebben a Salgóbányai Ifjúsági Tábor melletti parkolóból tudtok felsétálni. A parkolóban tájékoztató táblán találjátok meg a pontos útvonalat.

A várba 15-20 perc alatt érünk fel, az út vége kicsit emelkedik és a talaj meglehetősen sziklás, így babakocsival semmiképp ne induljatok neki, de hordozóban a legkisebbeket is fel tudja cipelni egy sportos anyuka vagy apuka. Az a kis emelkedő mindeképpen megéri, hisz csodás látványban lesz részetek a várból. A várba a belépés ingyenes.

Jó pár lépcsőt is meg kell járni, de mind valami izgalmas helyre vezet.

Az északi oldalon a szemközti csúcson magasodik kirándulásunk második állomása, a Somoskői vár.

A magyar-szlovák határon, de ma már Szlovákia területén álló Somoskői várba a nagyon sportosak áttúrázhatnak a Salgói vártól Eresztvény érintésével a Petőfiről elnevezett túraúton, ez kb. 10 kilométer. A kicsit kevésbé sportosak elautózhatnak Eresztvényig, onnan kb. 2,5 kilométer a Somoskői vár. Akik pedig nem sportosak, vagy sietnek, mert még a többi gyönyörűséget is szeretnék megnézni, átautózhatnak a következő várhoz. Itt két lehetőség kínálkozik: vagy Somoskőn parkolunk a vár alatt és innen gyaloglunk fel (parkolás ingyenes, belépő 480 Ft, gyerekenek 160 Ft) vagy a szlovák oldalról közelítjük meg egy erdei ösvényen. (Itt a belépő mellett a parkolásért is fizetni kell). Mi a szlovák oldalról indultunk, mert aznap még továbbmentünk a Füleki várba is.

A parkolónál egy nagyon klassz kis játszótéren tölthetik az időt a gyerekek, amíg a szülők megváltják a belépőt.

A várhoz egy 2,6 vagy egy 1,6 kilométeres erdei úton juthatunk el. Mi ez utóbbit választottuk. Mint minden várnál, itt is vár ránk egy kis emelkedő az út végén, cserébe számos izgalmas hely mellett haladunk el. Elsőként a Krúdy Gábor régészről elnevezett Krúdy-forrás, s mellette egy kis tavacska keresztezte utunkat.

A következő izgalmas állomás a kőtenger volt ("mama, ez a vár összedőlt"), aminek a bejárására valószínűleg minden gyerek boldogan vállalkozik.

A vár alatt nem sokkal rábukkanunk a bazaltorgonákra is. Ezek "egy 4 millió éves tűzhányó kráterében jöttek létre a láva felszín alatti lassú lehűlése következtében."

A Somoskői várból is megcsodálhatjuk az ezer színben pompázó őszi fákat.

Elmerenghetünk a természet és az emberi kreativitás találkozásának nagyszerűségén vagy azon, hogy milyen kis pontok vagyunk a világmindenségben.

Megmászhatunk még néhány lépcsőt.

És bejárhatjuk a még ma is impozáns vár minden zegét s zugát a toronytól a bástyákig.

Somoskőtől körülbelül 15 kilométer autózás után érjük el a Füleki várat, amely a Salgói és Somoskői várral ellentétben nem a természet, hanem egy kisváros közepén található. A toronyban berendezett múzeumban mindent megtudhatunk a vár történetéről.

A fellegvárban jelenleg munkálatok zajlanak, így azt sajnos csak lentről volt lehetőségünk megcsodálni.

Amennyiben a nap végén nem indultok el hazafelé, számos szálláshely közül választhattok akár Fülek, akár a magyar oldalon Somoskőújfalu környékén.

Második nap

A második napra két látványosságot terveztünk, amelyek akár önmagukban is megérnek egy-egy kirándulást, hisz az Ipolytarnóci Ősmaradványok Természetvédelmi Terület világhírű őslénytani lelőhely, Hollókő pedig Magyarország egyetlen olyan falva, amely szerepel az UNESCO világörökség listáján.

Ha az előző nap folytatásaként Somsokő környékéről érkezünk Ipolytarnócra, úgy egy körülbelül 40 perces úttal számoljunk, ha Fülek környékén szálltunk meg, akkor 20 perc alatt Ipolytarnócra érünk.

Ipolytarnócon már a bejárat előtt kezdődnek az izgalmak, hiszen közvetlen a parkoló mellett játszótér, mini kalandpálya és egy sajnos jelenleg nem üzemelő lombkorona tanösvény található. Azért az induló toronyba fel lehet menni, és a toronycsúszdát ki lehet próbálni.

Többféle jegy közül választhatunk. A sétálójeggyel bejárhatjuk a területet, de ezzel nem vehetünk részt az 1 órás vezetett túrán, amely során a legfontosabb leletekkel ismerkedhetünk meg, így érdemes olyan jegyet váltani, amely erre a programra is érvényes. Ha marad még időnk a 4D-s vetítésre is beülhetünk a látogatóközpontba, erre is külön jegyet kell váltani.

A vezetett túra során megismerkedhetünk a terület történelmével, megtekinthetjük a sok millió évvel ezelőtt élt állatok megkövesedett lábnyomait, a valaha itt hullámzó tengerből a homokkőben hátramaradt cápafogakat vagy az eredeti méretében 100 méter magasra becsült ősfenyő megkövesedett darabjait.

A területen több tanösvényt is bejárhatunk szinte érintetlen, ősszel gombáktól hemzsegő erdei utakon. Például a vezetett geotúra helyszínéről a Kőszikla tanösvényen is visszatérhetünk a látogatóközponthoz. Választhatjuk a teljes 4 km-es utat vagy a rövidített kb. 1,5-2 km-es sétát is.

Az őszi szünetben különösen érdmes ide ellátogatni, mert ekkor debütál az Ipolytarnóci Ősmaradványok Természetvédelmi Terület új programja, az Ipolytarnóci Mentőexpedíció. A játékos program alapja egy izgalmas történet, ami végigvezet a területen, miközben különféle játékos feladványok elé állítja a résztvevőket. A park november 1. kivételével naponta 9 és 15 óra között nyitva tart a szünidő végéig.

A kirándulás utolsó állomása, az Ipolytarnóctól kötrülbelül 1 órányi autóútra levő meseszép hegyi falu, Hollókő

Ha van elég időnk, érdemes megváltani a falusétajegyet, amely összesen tíz szolgáltatást foglal magában. Érvényes az Ófalu legtöbb múzeumába, egyéb helyszínekre, kóstolókra és a Hollőki várba is.

Most már gyakorlott vitézek és várkisasszonyok módjára vehetjük birtokba az erődítményt, s csodálhatjuk meg az őszi erdő pompáját.

A faluba visszatérve elbúcsúzhatunk az ódon házaktól, s ha elég késő van, és a turisták már hazaindultak, szinte egyedül élvezhetjük a mindig csodás naplementét.

Minden héten friss hírekről, programokról készítünk összeállítást.
Tarts velünk, iratkozz fel tippjeinkre!