Keresem
Gyerekprogram helyszínek

Bálna program

Látjátok? Teli vagyunk ötletekkel, meglepetésekkel... Vajon még bálna programot is kínálunk nektek? Kattintsatok ide és meglátjátok!

PROGRAMOK

A fenti linkre kattintva megtalálod az összes adatbázisunkban szereplő programot. Válogass kedvedre!

Családi kirándulás a solymári meseerdőben

Igazán könnyen megközelíthető és csupa izgalmas dolgot rejt a solymári Paprikás-patak völgye kicsik és nagyobbak számára egyaránt.

Ha autóval érkeztek Hidegkút felől, akkor keressetek parkolóhelyet a Shell-kútnál. Ha busszal jöttök, akkor Hűvösvölgyben tudtok felszállni a 64, 64A, 164 vagy 264-es buszok valamelyikére és a Kökörcsin utcai megállónál kell leszállni.

A Hidegkúti út jobb oldalán, a Shell-kúttal szembeni oldalon az utolsó ház mellett indul a sárga sáv jelzés, ezen kell elindulni, majd pár méter múlva már a patakparton találjuk magunkat.

A vízhez érve a gyerekek egyből megrohamozzák a partot, ahol lehet köveket keresni és dobálni, esetleg vízi állatok után kutakodni vagy fadarabokat úsztatni.

A túra következő látványossága, alig perc perc távolságra a nem is olyan kicsi vízesés, amelyet az úton balra egy a patakhoz vezető falépcsőnél találunk meg.

Ebbe a kis medencébe zubog bele a víz.

A vízesés megcsodálása után, folytathatjuk utunkat a jobb kéz felé eső, gyerekeknek remek mászóhelyet biztosító sziklafalhoz. Itt nem árt egy kis óvatosság, mert helyenként elég síkos a felület.

Utunk ezután a Rózsika-forrás mellett vezet el, amelynek vize sajnos nem iható.

A forrástól néhány perc sétával érjük el a patakparti tisztást, ahol akár a magunkkal hozott plédekre is letelepedhetünk és elfogyaszthatjuk friss, nyári finomságokból álló piknikebédünket.

A tisztással szemben a homokos patakparton való játék hosszú időre lefoglalja majd a gyerekeket.

Akik nem félnek egy kis hideg víztől, kellemes, vérkeringést serkentő sétát is tehetnek a patakban.

Ha sikerül a gyerekeket távozásra bírni, akkor egy 10-15 perces sétával elérkezünk a solymári várhoz. A vízparti tisztástól ne a sárga sáv jelzésen haladjunk tovább, hanem a patak melletti úton. A vár egy dombon áll, kis emelkedő leküzdésével tudtok feljutni ide. Felnőtt belépő 300 Ft, gyerek 200 Ft, hétfőnként zárva.

Bármerre nézünk, csodás panoráma tárul elénk.

Ha körtúrát tervezünk, a vár alján balra fordulva a zöld sáv jelzésen haladjunk tovább. Az út kukoricaföldek mellett halad, útközben szemügyre vehetjük a távolban a Kevélyek láncolatát. Amikor az erdő mellé érünk, figyeljünk, mert a zöld sáv jelzés élesen jobbra kanyarodik be az erdőbe, majd itt pár métert haladva térjünk át a zöld keresztre, amely a tisztáshoz vezet vissza. Innen a már jól ismert úton térhetünk vissza Solymárra.

A kb. 5 kilométeres túra tetszés szerint variálható. Ha leragadunk a tisztáson, vagy nincs kedvünk felsétálni a várhoz, akkor a második részt ki is hagyhatjuk. Ha a körtúra már kicsit soknak tűnik, akkor a vártól a vízparti úton visszaindulhatunk a tisztásra. Akár így döntötök, akár úgy, egész biztos emlékezetes napotok lesz ebben a főváros környéki "varázserdőben".

U.i.: Sajnos a teljes képhez hozzátartozik, hogy a patak helyenként szemetes, és csak remélni tudjuk, hogy az illetékes szervek ezt a szépséghibát a közeljövőben orvosolni fogják.

Minden héten friss hírekről, programokról készítünk összeállítást.
Tarts velünk, iratkozz fel tippjeinkre!