Keresem
Gyerekprogram helyszínek

Bálna program

Látjátok? Teli vagyunk ötletekkel, meglepetésekkel... Vajon még bálna programot is kínálunk nektek? Kattintsatok ide és meglátjátok!

PROGRAMOK

A fenti linkre kattintva megtalálod az összes adatbázisunkban szereplő programot. Válogass kedvedre! 

Fekete Péntek ≠ Black Friday

 

Fekete Péntek ≠ Black Friday

Avagy hogyan spóroljunk (nem csak) a Fekete Pénteken

Híradókban és újságokban is megjelenik minden év november végéhez közeledve egy-egy olyan kép(sor), ami üzletekben, bevásárlóközpontokban készült és egymást taposó embereket mutat. Afféle rohamot látni, de miért?



Mert leárazták termékeiket a boltok és az emberek attól őrületbe jöttek. Azt gondolják, sőt, úgy érzik, meg kell szerezniük azt, ami olcsón kapható. És képesek akár méltóságukat is feladni, átgázolni másokon, anyaoroszlán módjára védeni a bevásárlókocsiba tett termékeket, nehogy más magához vegye. Hogy szükségük van-e minden évben új okostelefonra, TV-re, akármire? Abba ritkán gondolnak bele.


A magyarországi Fekete Péntek ugyanolyan, mint Amerikában?

Bár a magyar fordítás szó szerint fedi az angol kifejezést, a magyar üzletek leárazásai össze sem hasonlíthatók a Nagy-Britanniában vagy az Egyesült Államokban fellelhető akciókkal. Elég csak az Amazon.com oldalt megnézni november 29-én. 50-70-80%. Láttunk már ilyet hazánkban? Legfeljebb akkor fordul elő komoly leárazás, ha bezárnak egy üzletet, üzletláncot. Lásd: Baumax üzletek kifosztása 2015-ben. Vagy feltételekhez kötik, mint hogy a harmadik termék árából engednek. Akkor is az első kettőnek teljes árúnak kell lennie.

Jó esetben lehet házhoz rendelni külföldről terméket, illetve ilyen leárazások alkalmával biztos megéri a feladási költséget kifizetni nemzetközi szállításhoz. Persze online lehet szolgáltatást, menetjegyet is venni, a légitársaságok és szállásközvetítők is beszállnak a vásárlókért folytatott küzdelembe. Ezeket itthon is elérhetjük.


Mennyire tiszta a verseny?

Mindenki döntse el maga, csalnak-e az áruházak a „leértékelések ünnepén”. Annyi bizonyos a Fogyasztóvédelem egyik oldala alapján, hogy vannak jogsértő, de működő webáruházak Magyarországon. Arról is sokan hallottunk már, hogy a nagy leértékelés előtt felemelik az árakat, s abból csökkentik le az árakat, tüntetik fel kedvezményes árúnak a termékeket. Általánosítani nem szabad, nem mindegyik értékesítő jár el szabálytalanul. A félrebeszélés egyik példáját viszont hadd illesszünk be ide a Tesco Global Zrt. saját honlapjáról.

Kérdés: „Az én lakóhelyemen lévő Tesco áruházban csak néhány termék vesz részt a Black Friday akcióban. Amerikában ugyanakkor a teljes készlet. Miért?”

Válasz: „Ez a program valóban amerikai mintára készült, és a mi elsődleges szempontunk, hogy vásárlóink kedvező árunk juthassanak hozzá a termékekhez. A Black Friday keretein belül akár 50% kedvezményt biztosítunk árucikkeink megvásárlása esetén. Ezeket a különleges akciókat a Tesco a vásárlók kedvére szabta, különösen így a karácsonyi ünnepek előtt.”

Szándékosan nem javítottuk a fogalmazási hibát. Önök szerint releváns választ adtak a kérdésre? Van-e még valaki, aki azt gondolja, hogy ugyanolyan vásárlónak tekintik a magyarországi embereket, mint az amerikaiakat? Azért megnézhetjük az újságjukat itt: Tesco Black Friday akciók.

Meddig tart egy nap?

A Fekete Péntek kifejezés azt sugallja, legfeljebb 24 óráról szól az esemény. Az üzletek viszont nem elégszenek meg egy napnyi felhajtással. A magyar Media Markt már két héttel 2019. november 29. előtt Fekete Pénteket hirdetett. (Jogilag egyelőre nem védett a szóösszetétel.) Ott van még a Cyber Monday, ami a Black Friday-t követő hétfői nap. Azért találták ki a Kiber Hétfőt, hogy online is nagyobb értékesítési számokat produkálhassanak. De már nem csak aznap van leárazás, hanem egyre terjedő időtartamban november 29. körül. Főleg előtte, nézzük csak meg például a booking.com oldalát, már 27-én „Black Friday” akciós árral látnak el szállásajánlatokat.

Talán úgy érezzük, már minden nap leárazás van. Érdemes-e várni a Black Friday akciókra? Ha hiszünk az ár-összehasonlító weboldalaknak, követhetjük egy-egy termék árát. Ugyanakkor vannak pillanatnyi és helyi leárazások.

Belegondoltunk már, mennyi energiát (figyelmet) szentelünk az árvadászatnak? Ha a piacon az egyik árus 550 forintért adja a paradicsom kilóját, érdemes-e visszaverekedni magunkat a tömegen 100 métert, hogy 490 forintért vegyük meg a fél kiló paradicsomot? Megtehetjük, hogy online utánanézünk az áraknak, vajon a szupermarketekbe érdemes ellátogatni vagy a helyi piacra. A Kimbino minden héten közzéteszi az üzletek akciós újságjait. A szemfülesek ugyanakkor tudják, hogy a 2019. novemberében piacon alig 300 Ft egy kilogramm paprika, paradicsom. Talán még sosem volt ennyire olcsó a zöldség.

(x)

vissza
Minden héten friss hírekről, programokról készítünk összeállítást.
Tarts velünk, iratkozz fel tippjeinkre!