Keresem
Gyerekprogram helyszínek

Bálna program

Látjátok? Teli vagyunk ötletekkel, meglepetésekkel... Vajon még bálna programot is kínálunk nektek? Kattintsatok ide és meglátjátok!

PROGRAMOK

A fenti linkre kattintva megtalálod az összes adatbázisunkban szereplő programot. Válogass kedvedre!

3 budapesti családi séta a zöldben

2020.12.01.

Amit még a legkisebbek is élvezni fognak

Kisebb gyerekekkel nem könnyű olyan rövid, de izgalmas sétát találni, ami mindenki megelégedésére szolgál: a kicsik sem fáradnak ki, és a nagyoknak sem kell kilométereket cipelni a kicsiket. Mi vállalkoztunk a lehetetlenre és megpróbáltunk három olyan budapesti sétautat összegyűjteni, ami mindenki megelégedésére szolgál majd.

1. Séta a Mátyás-hegyről a Tábor-hegyre

A séta a 165-ös busz Kolostor úti megállójából indul és a 137-es busz Máramaros út megállójába érkezik. Ha autóval érkezünk a Kolostor útra, akkor a túra végén a Remetehegyi úton visszasétálhatunk a kiindulópontra. A túra hossza kicsit több, mint 3.5 kilométer, 1.5-2 óra. A buszmegállóból a kék + jelzésen kell elindulni és eljutni a Hármashatárhegyi útig. Ez a séta legmeredekebb szakasza, innen már csak kisebb emelkedők, lejtők lesznek. A Hármashatárhegyi útnál jobbra kell fordulni a kék sáv jelzésre, majd röviddel ezután ismét jobbra a kék háromszög jelzésre. Ez vezet a Kőtaraj bércre, ahonnan szép kilátás nyílik a városra. Továbbra is az ösvényen maradva ereszkedünk le a  háromszög jelzást követve a Máramaros útig, ahol balra fordulva jutunk el a buszmegállóig. A séta során érintjük a Mátyás-hegy kőfejtőjét, innen utunk a Remete-hegy érintésével a Tábor-hegy lankáin ér véget.

2. Akadálymentes tanösvény a Hűvösvölgyi Nagyrétnél

Kevés budapesti akad, akiknek nincsenek szép gyerekkori emlékei a hűvösvölgyi Nagyrétről, ahol nemcsak rengeteget lehetett szaladgálni, de mindig volt vattacukor is, az odavezető sétaút csodás alkotásairól nem is beszélve. Viszont nem tudjuk, arról hallottatok-e, hogy itt létesítetták az ország első akadálymentes tanösvényét még 2006-ban, ami nem csak a kerekesszékkel közlekedőknek, de a babakocsisoknak is remek lehetőség egy kellemes eredei sétára. A tanösvény 1.2 kilométer, így a legkisebb gyerekekekkel is könnyedén teljesíthető. Az útvonalat két helyen az erdőbe bevezető rámpás kitérőkkel tették izgalmasabbá. Ha ezeket kihagynánk, akkor a körút 800 méterre rövidül. Az ösvény az 56-os villamos hűvösvölgyi végállomásától 10 perc séta az országos kék jelzésen. A villamos végállomástól induló 63-as busszal négy megállót utazva a rét másik sarkába érkezhetünk.

3. Keresztúri-erdő

A 2019-ben teljes megújuláson keresztülesett Keresztúri-erdőben a felújítás során létrehoztak egy 4,2 kilométeres futókört, egy állandó pontos tájékozódásifutó-pályát, egy szabadtéri edzőparkot, valamint egy 5 kilométeres, 15 állomásból álló interaktív tanösvényt. A  tájékoztató táblákon lévő QR-kódok leolvasásával hang- és videóinformációk segítik a tájékozódást. A terület babakocsival járható, játszóteret is találunk itt, sőt focizásra, szaladgálásra, tollasozásra alkalmas erdei tisztásokat is. Tömegközlekedéssel a 168E illetve 46-os busszokkal az Újmajori utcához kell eljutni, ahonnan gyalogosan a Régivám-köz felöl lépünk be az erdőterületre.

2020. december 2.

vissza
Minden héten friss hírekről, programokról készítünk összeállítást.
Tarts velünk, iratkozz fel tippjeinkre!