Keresem
Gyerekprogram helyszínek

Bálna program

Látjátok? Teli vagyunk ötletekkel, meglepetésekkel... Vajon még bálna programot is kínálunk nektek? Kattintsatok ide és meglátjátok!

PROGRAMOK

A fenti linkre kattintva megtalálod az összes adatbázisunkban szereplő programot. Válogass kedvedre!

Kirándulás a kék lepkék birodalmában

Kicsikkel, nagyokkal és sportos kamaszokkal is jó választás!

Sokakhoz hasonlóan mi is olyan kirándulóhelyet kerestünk a hétvégén, ahol minél kevesebb emberrel találkozunk. Meg is találtuk, és a néptelen turistautak mellett a tavasz rengeteg egyéb csodájában is gyönyörködhettünk.

Utunk a Perbálról kivezető 102-es út mentén indult. Mi a főútról lekanyarodva a Tovább Élni Egyesülettel szembeni kis parkolóban tettük le az autót, de ha kicsit tovább mentek a műúton, pár száz méterrel odébb is találtok parkolási lehetőséget.

Túratérkép

Utunk eleje egy nagy mező mellett vezet, tele vadvirágokkal és a címben is említett kék pilangókkal. És itt nem egy-két lepkéről beszélünk, hanem tízesével, húszasával repkedő rajokról.

Boglárkalepkék birodalma

Gyöngyörű pipacsok és egyéb tavaszi mezei virágok szegélyezik a mező menti utat.

Azt a hegyet fogjuk megmászni

Amikor elérünk a patakhoz, egy kis átlépőn tudunk az utunkat keresztező kerítésen átjutni, majd a sárga csík jelzésen folytatjuk a sétát. Itt is szintben, mezők mellett haladunk. Több vadles mellett is elvisz utunk, amit biztos szívesen kipróbálnak a gyerekek. A túra első része egyébként végig a sárga jelzésen halad.

Egy a számos vadles közül

Kellemes erdei úton indulunk fel a hegyre. Innentől egy jó ideig egy nem meredek, de folyamatosan emelkedő szakaszon haladunk. Ha esetleg egészen kisgyerekkel jártok erre, aki ragaszkodik a saját lábon való túrázáshoz, de a hegymászás még megerőltető neki, innen vissza is fordulhattok, így is egy kellemes sétával a hátatok mögött térhettek haza.

A távolban Perbál

Ha folytatjuk utunkat az emelkedőn, az első csillagnál jelzett helyen kitérőt tehetünk a Zajnát-tetőre. Sajnos a letérő nincs jelezve, így mi is lemaradtunk róla, de GPS segítségével könnyen megtaláljátok. Ha esetleg rövidebb túrára vágytok, a Zajnát-tető megmászása után elindulhattok visszafelé.

Virágzik az árvalányhaj

Akik továbbindulnak, kicsit feljebb nagyon szép kilátással bíró réteken ülhetnek le pihenni, piknikezni, még mielőtt elérik a Szerdahelyi-vágást, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a lent elterülő tájra.

Egy a számos kilátópont közül

A térképen jelzett harmadik csillagnál kell visszafordulnunk, amit könnyen felismerhetünk a DINPI ismertetőtábláról. Innen nem a Nagykovácsi felé vezető sárga jelzésen, hanem egy  jelzés nélküli széles turistaúton haladunk néhány száz métert. Amikor a következő elágazásnál a fő csapás jobbra kanyarodik, mi nem követjük, hanem haladunk továbbra is egyenesen egy szintén jelzés nélküli, de jól járható ösvényen. (A letérés helyét a 4. csillag mutatja).

Széles árnyékos ösvényeken vezet utunk

Ez az ösvény vezet fel a gyönyörű kilátással rendelkező Meszes-hegyre, amelynek furcsa, kupolaszerű alakja is egészen különleges. Ha kedvetek tartja itt is leülhettek pihenni, de a terület akár focizásra, vagy tollasozásra is alkalmas.

Kilátás északra

Kilátás délre

Kilátás nyugatra

A térképen piros villámmal jelzett rész az az út, ami egyenesen levezet a Meszes-hegyről. Ezt 7-8 éves kor alatt semmiképp sem ajánljuk, mert bár egy nagyon széles ösvényről van szó, egyrészt igen meredek, másrészt murvás, így még tökéletes időjárási körülmények között is igen csúszós. Nagyobb gyerekekkel viszont a túra fénypontját jelentheti az izgalmas leereszkedés a hegytetőről.

Eztuán válik csak igazán meredekké

Ha úgy döntötök, hogy nem vállaljátok be, menjetek vissza a térképen zöld négyzettel jelzett pontig, ahol az átvezető ösvényen vissza tudtok jutni a főcsapásra, és ott balra kanyarodva folytathatjátok utatokat visszafelé.

Szénán sütkérező gyík

Ha a meredek utat választjátok, a lejtő alján forduljatok balra és innen már egy egyszerű, pár száz méteres út vezet vissza a sárga jelzésig, amin visszajuttok az autóig.

Tavaszi vadvirágok minden mennyiségben

A teljes túra (a Zaját-tető érintése nélkül) 12.3 km, a szintkülönbség 302 méter. A megadott információk és térkép alapján természetesen mindenki a maga szája íze szerint választhatja meg, hogy mit és hogyan teljesít belőle.

Jó túrázást, kellemes sétát!

2020. május 22.

vissza
Minden héten friss hírekről, programokról készítünk összeállítást.
Tarts velünk, iratkozz fel tippjeinkre!