Keresem
Gyerekprogram helyszínek

Bálna program

Látjátok? Teli vagyunk ötletekkel, meglepetésekkel... Vajon még bálna programot is kínálunk nektek? Kattintsatok ide és meglátjátok!

PROGRAMOK

A fenti linkre kattintva megtalálod az összes adatbázisunkban szereplő programot. Válogass kedvedre!

A tökéletes budapesti családi kirándulás: szurdok, patak, sziklák

Egy helyszín - számtalan lehetőség, akár babakocsival is.

Budapest határát sem kell elhagynunk, ha egy izgalmas családi túrátra adnánk a fejünket. A helyszín szépsége nemcsak ebben rejlik: az út egy része babakocsival is teljesíthető, a kisebb gyerekek vizezhetnek a patakban, a nagyobbak sziklákra is mászhatnak, a kamaszokkal pedig akár biciklitúrát is tehetünk itt.

A Remete-szurdok túra ideális kiindulópontja a máriaremetei Kisboldogasszony-templom, ahol könnyen találunk parkolóhelyet és tömegközlekedéssel is egyszerűen megközleíthető: erre jár az 57-es, 257-es, 157-es busz is Hűvösvölgyből. A Hímes utcán elindulva bármelyik kis utcán balra fordulva elérjük az Ördögárok utcát, amelyről jobbra fordulva a Csatlós utcán keresztül jutunk el a szurdoktúra kezdőpontjára. A Csatlós utca környékén is parkolhatunk, ha szeretnénk lerövidíteni  a sétát.

A szurdokba a kék sáv, a kék körséta és a lila Mária-út jelzés vezet be. Az erdőbe érve egy kényelmes sétaúton indulunk, majd pár perc után elérünk az Örödg-árokhoz, amely mentén szintén széles, babakocsival is járható erdei sétaút vezet.

A patakon át lehet kelni több helyen is, a gyerekek vizezhetnek itt vagy gyűjthetnek kavicsokat.

A szurdok végén a patak túloldalán található a Remete-barlang, amihez egy rövid, de meredek kaptatón juthatunk fel. A már az őskorban is használt barlang jelenleg is lakottnak tűnik, ezúttal hajléktalanok telepedtek meg benne.

A kb. 20 perces szurdokséta végeztével több lehetőség áll előttünk. Babakocsival a kék körséta úton nem tudunk továbbhaladni, így vagy visszatérünk a túra elejére, vagy a remeteszőlősi Vénusz utcánál elhagyjuk az erdőt és innen indulunk vissza tömegközlekedéssel Budapestre: a 63-as busszal könnyen visszajutunk Hűvösvölgybe.

A szurdokút biciklivel is járható, kijelölt erdei bicikliút vezet rajta keresztül. Akár egy hosszabb túra részeként is érdemes ide kerekezést tervezni nagyobb gyerekekkel.

A túrát folytatók a kék körséta jelzésen juthatnak vissza a Csatlós utcához a Hosszú-erdő-hegy oldalában. Mielőtt visszaérünk a szurdok bejáratához megcsodálhatjuk Remetekertváros látképét is a kirándulóútról.

Ha a templomhoz szeretnénk visszajutni, érdemes a Zsíroshegyi úton elindulni, ahol a kerekes Szentkút vizét is megízlelhetjük.

Innen a Pech Antal utcán érünk vissza a templom előtti parkhoz, ahol a még mindig feles energiával rendelkező gyereket játszótér várja.

Sőt, a Hímes utca és a Máriaremetei út sarkához közeli fagyizóban egy kis hűsítő édességgel is megajándékozhatjuk magunkat.

2019. április 8.

vissza
Minden héten friss hírekről, programokról készítünk összeállítást.
Tarts velünk, iratkozz fel tippjeinkre!