Keresem
Gyerekprogram helyszínek

Bálna program

Látjátok? Teli vagyunk ötletekkel, meglepetésekkel... Vajon még bálna programot is kínálunk nektek? Kattintsatok ide és meglátjátok!

PROGRAMOK

A fenti linkre kattintva megtalálod az összes adatbázisunkban szereplő programot. Válogass kedvedre!

5 városi túra családoknak

2021.01.27.

Keresztül-kasul Budapesten

Tudjátok milyen, amikor valaki kérdezi a családból, hogy hol a tejföl, és égre, földre esküdözik, hogy a hűtőben biztos nincs, mert már percek óta keresi, majd te odamész, kinyitod a fridzsi ajtaját, és leemeld a nagyjából szemmagasságban lévő polcról. Hát valahogy így vagyunk bizonyos budapesti kirándulóutakkal is - ott van a szemünk előtt, csak meg kell látnunk. Most 5 ilyen "rejtőzködő" városi sétát gyűjtöttünk nektek össze.

Zöld séta a Gellért tértől a Déli-pályaudvarig

Fotó: Oláh Dániel/Unplash

A 3,5 kilométeres útvonal igen egyszerű: a zöld jelzést kell követnünk a Gellért tértől a Vérmezőig. A Verejték lejtőn indulunk és itt van a séta egyetlen rövid emelkedője egészen a Gellért-hegy oldalába vájt ösvényig. Az útvonal a Citadellát kikerüli, de ha szeretnénk, a zöld háromszög jelzésen tehetünk egy kis kitérőt. A Dunával párhuzamosan a sziklafalon kanyargó ösvény a Szent Gellért-szoborig tart, majd innen nyugatra kanyarodik és az erdőből a Filozófusok kertjébe bukkanunk ki. Itt visszatérünk kicsit a civilizációba, mert a jelzést követve át kell kelni a Hegyalja úton, majd átvágunk a Tabánon. A Krisztina körút másik oldalára érve a Horváth-kerten is keresztülsétálunk, végül a Pauler utcán át jutunk ki a Vérmezőre, ahol megállhatunk játszani a Mikó utcai játszótéren, mielőtt utunk végállomására a Déli-pályaudvarhoz sétálnánk.

Kirándulás a Hármashatár-hegy 103 éves sétaútján

Fotó: parkerdo.hu

A nem túl sportos résztvevőknek jó hír, hogy ez a városi erdei ösvény végig szinte egy szintben kanyarog, így meg sem kottyanhat még nekik sem az a 3,5 kilométer (vagy oda-vissza 7). A ma Guckler Károly tanösvény néven ismert sétautat a névadó erdőmester 1918-ban alakította ki, majd 2018-ban került felújításra. Megközelíteni úgy tudjuk, hogy a Fenyőgyöngye étteremtől elindulunk a betonozott Hármashatárhegyi úton vagy a mellette futó kék jelzésen, majd áttérünk az útból jobbra kiágazó zöld keresztre (az amúgy a Feketesalak út), majd innen térünk rá a zölddel jelzett Guckler Károly útra, ami a Virágos-nyeregnél ér véget. A kirándulást 14 interaktív ismeretterjesztő tábla és két kiépített kilátóterasz teszi teljessé.

A Dunától az Apáthy-szikláig

Fotó: Globetrotter19, CC BY-SA 3.0/wikimedia

Ez az útvonal kicsit hosszabb, 5 és fél kilométer, de mindenképp érdemes belevágni. A Kavics utca - Árpád fejedelem út sarkáról indulunk és végig a zöld háromszög jelzést követjük. Ahogy baktatunk fel a Rózsadombon, az első érdekesség, ami utunkba akad, a sajnos eléggé elhanyagolt József-hegyi kilátó, aminek különlegessége, hogy a Megyeri hídtól a Rákóczi hídig egyszerre láthatjuk a Duna valamennyi hídját. Itt található az ország 10. leghosszabb barlangja is, a József-hegyi-barlang is, ez viszont csak külön engedéllyel látogatható. Tovább sétálva hamarosan a Ferenc-hegyre érkezünk, ahol kipróbálhatjuk az Europalánta Egyesület által létesített Érzékek ösvénye meseösvényt. Utunk elvezet a Balogh Ádám szikla mellett, majd a Kapy utcán átkelve a Vöröstorony utcán és Nagybányai úton keresztül  megérkezünk az Apáthy-szikla alá, amit innen egy rövid gyalogösvényen érünk el. A szikla tetejéről pedig élvezhetjük a jól megérdemelt panorámát.

Túra az Erzsébet-kilátóba sportos családoknak

Fotó: szelforgo.hu

A 3 kilométeres túra hossza - vagy inkább rövidsége - ne tévesszen meg senkit: az út 275 méteres emelkedéssel bír, így csak azoknak ajánljuk, akik bírják és élvezik a hegymenetet. Vagy azoknak, akiket nem rettent vissza egy kis kihívás, és ha lassabban is, de szeretnének így feljutni a kilátóhoz. Az út a 291-es busz zugligeti végállomásánál indul. Innen a Csiga úton jutunk fel a zöld körtúra jelzéshez, amin balra indulunk el. Egy rövid sima szakasz után indul a hegymászás. Aki extra kihívásra vágyik, az elsőként a Tündér-sziklára is felkaptathat, majd folytathatja az utat az zöld körút jelzésen. Ez egy rövid szakaszon érinti a Tündérhegyi utat, majd ismét visszakanyarodik az erdőbe. A Tündérsziklától a zöld körút jelzés mellett a zöld háromszöget is megtaláljuk. Amikor a Tündérhegyi út után visszatérünk az erdőbe, jól figyeljünk, mert egy idő után a két jelzés elválik és nekünk a balra kanyarodó zöld háromszöget kell követni, ami azután felvezet a kilátóhoz. Innen visszasétálhatunk ugyanezen az úton vagy a Libegővel is visszatérhetünk kiindulópontunkra.

Körtúra a Kakukk-hegyen

Fotó: pabermann/indafoto.hu

A 4,5 kilométeres kirándulás kiindulópontja Csillebérc, a 21-es busz végállomása, ahonnan a piros négyzet jelzésen elindulva érjük el pár méter után a piros körút jelzést. Ez vezet minket körbe a Kakukk-hegyen. Bármelyik irányba elindulhatunk, hiszen a jobbra elindulva legyőzendő 165 méter emelkedés és 175 méter lejtés az ellenkező irányba is nagyjából ugyanannyi erőfeszítést igényel. Az út során remek panoráma nyílik Budaörsre és a Kő-hegyre, illetve megfigyelhetünk piktortégla-üregeket is a Kakukkhegyi erdősor környékén. Ezekből az üregekből régebben a helyi családok egy speciális anyagot termeltek ki, amiból festőtéglát készítettek. Az omlásveszély miatt ezeket csak kívülről vegyük szemügyre.

2021. január 27.

vissza
Minden héten friss hírekről, programokról készítünk összeállítást.
Tarts velünk, iratkozz fel tippjeinkre!